BLOG
Τα κινητά τηλέφωνα που «σκοτώνουν».
18 comments
0 share
Γνωρίζουν τον κίνδυνο κατά την οδήγηση οι έλληνες, αλλά τον αψηφούν μέχρι να γίνει το συμβάν. Πρόκειται για τον κίνδυνο που προκαλεί η χρήση κινητού κατά την οδήγηση.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2015 από το Γαλλικό Οργανισμό Vinci Autoroutes οι Έλληνες αναδεικνύονται πρωταθλητές στη χρήση κινητού τηλεφώνου, και μάλιστα κατά πολύ πάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Παρ’ όλα αυτά, αποτελεί ένα γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα καταγεγραμμένα στοιχεία που αποδεικνύουν πως οι Έλληνες φαίνεται να κατανοούν απόλυτα το μέγεθος του κινδύνου που διατρέχουν
Η προσοχή του οδηγού αποσπάται και στα 3 επίπεδά της:
- Απασχόληση των χεριών
Τη στιγμή που ο οδηγός απομακρύνει το ένα του χέρι από το τιμόνι
προκειμένου να πιάσει το κινητό, να σχηματίσει τον αριθμό στην οθόνη του κινητού ή να συντάξει κάποιο μήνυμα δυσκολεύεται στη διατήρηση ελέγχου του οχήματος. Επιπλέον, πολλές φορές, ο οδηγός αποφεύγει να χρησιμοποιήσει βασικά χειριστήρια του οχήματος όπως η ένδειξη αλλαγής κατεύθυνσης (φλας), προκαλώντας έτσι πολλές φορές σύγχυση στους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου
- Οπτική απόσπαση
Κινούμενοι οι οδηγοί με 60 χλμ./ώρα, το όχημαδιανύει μια
απόσταση περίπου 17 μέτρων το δευτερόλεπτο, εύκολα γίνεται αντιληπτό τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση που αποσπαστεί η προσοχή του οδηγού από το δρόμο για 2,3 ή περισσότερα δευτερόλεπτα ή και με μεγαλύτερες ταχύτητες (καθυστερημένη ακινητοποίηση του οχήματος σε περίπτωση κινδύνου)
- Νοητική απόσπαση
Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένα πως ο εγκέφαλός μας δυσκολεύεται να
ανταποκριθεί σε δυο ταυτόχρονες εργασίες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Εάν λάβουμε υπόψη το είδος, την ένταση της κουβέντας και πιθανότατα τη
ψυχολογική φόρτιση που μπορεί να προέλθει από αυτή, τότε η χρήση κινητού μπορεί να αποβεί μοιραία
Κινητό τηλέφωνο και Νομοθεσία
Πέρα από το γεγονός πως η γενικότερη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση δύναται να έχει σημαντικές συνέπειες στη σωματική ακεραιότητα, όχι μόνο του οδηγού που κάνει το λάθος αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου, η μη προβλεπόμενη χρήση μπορεί να «κοστίζει» άμεσα στην τσέπη του παραβάτη ενώ διαταράσσει και την καθημερινότητα του (επαγγελματική και προσωπική).
Πηγή: http://www.sofokleousin.gr/
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2015 από το Γαλλικό Οργανισμό Vinci Autoroutes οι Έλληνες αναδεικνύονται πρωταθλητές στη χρήση κινητού τηλεφώνου, και μάλιστα κατά πολύ πάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Παρ’ όλα αυτά, αποτελεί ένα γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα καταγεγραμμένα στοιχεία που αποδεικνύουν πως οι Έλληνες φαίνεται να κατανοούν απόλυτα το μέγεθος του κινδύνου που διατρέχουν
Η προσοχή του οδηγού αποσπάται και στα 3 επίπεδά της:
- Απασχόληση των χεριών
Τη στιγμή που ο οδηγός απομακρύνει το ένα του χέρι από το τιμόνι
προκειμένου να πιάσει το κινητό, να σχηματίσει τον αριθμό στην οθόνη του κινητού ή να συντάξει κάποιο μήνυμα δυσκολεύεται στη διατήρηση ελέγχου του οχήματος. Επιπλέον, πολλές φορές, ο οδηγός αποφεύγει να χρησιμοποιήσει βασικά χειριστήρια του οχήματος όπως η ένδειξη αλλαγής κατεύθυνσης (φλας), προκαλώντας έτσι πολλές φορές σύγχυση στους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου
- Οπτική απόσπαση
Κινούμενοι οι οδηγοί με 60 χλμ./ώρα, το όχημαδιανύει μια
απόσταση περίπου 17 μέτρων το δευτερόλεπτο, εύκολα γίνεται αντιληπτό τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση που αποσπαστεί η προσοχή του οδηγού από το δρόμο για 2,3 ή περισσότερα δευτερόλεπτα ή και με μεγαλύτερες ταχύτητες (καθυστερημένη ακινητοποίηση του οχήματος σε περίπτωση κινδύνου)
- Νοητική απόσπαση
Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένα πως ο εγκέφαλός μας δυσκολεύεται να
ανταποκριθεί σε δυο ταυτόχρονες εργασίες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Εάν λάβουμε υπόψη το είδος, την ένταση της κουβέντας και πιθανότατα τη
ψυχολογική φόρτιση που μπορεί να προέλθει από αυτή, τότε η χρήση κινητού μπορεί να αποβεί μοιραία
Κινητό τηλέφωνο και Νομοθεσία
Πέρα από το γεγονός πως η γενικότερη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση δύναται να έχει σημαντικές συνέπειες στη σωματική ακεραιότητα, όχι μόνο του οδηγού που κάνει το λάθος αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου, η μη προβλεπόμενη χρήση μπορεί να «κοστίζει» άμεσα στην τσέπη του παραβάτη ενώ διαταράσσει και την καθημερινότητα του (επαγγελματική και προσωπική).
Πηγή: http://www.sofokleousin.gr/
Σχόλια
Devkirorm
20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020, 09:56:14
niiki12
23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020, 10:29:19
Fdbvirorm
27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020, 19:11:14
FgrsGorne
12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2020, 15:50:09
JtmfGorne
13 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021, 05:10:22
KbcxTulk
05 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021, 15:51:58
Kuikbycle
08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021, 21:58:27
KvaxTulk
12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021, 14:03:28
Fbsgirorm
12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021, 21:53:34
KndnTulk
28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021, 03:06:29
Nbmoirorm
02 ΜΑΡΤΙΟΥ 2021, 10:31:38
tadalafil 40 mg from india
05 ΙΟΥΝΙΟΥ 2021, 20:57:21
grierie
24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022, 05:03:29
Glenn Jackson
29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022, 19:49:08
packaging boxes custom
23 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022, 18:10:29
custom packaging box
04 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023, 19:39:58
Jani
02 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023, 17:58:32
Micheline
11 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2023, 09:08:34
Αφήστε το σχόλιό σας